Mijn eerste reis - Reisverslagen van Hanneke van Loon - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Hanneke van Loon - WaarBenJij.nu

Veel kinderen in Zuid-Afrika leven in benarde thuissituaties. Zij worden daarom weggehaald uit deze situatie, want het is niet verantwoord om het kind er te laten opgroeien. Soms is de moeder niet in staat voor zichzelf te zorgen, laat staan voor een kind. Sommige kinderen worden al in de buik door hun moeder afgewezen. Anderen staat een moeilijk leven te wachten, door honger, verwaarlozing, huiselijk geweld, mishandeling of misbruik. Hoe complex de thuissituatie ook is, de scheiding tussen kind en de biologische ouders is een breekpunt in het leven en ook een traumatische ervaring voor een kind.

Kinderen worden vanuit deze crisissituaties voor 3-6 maanden bij Goeie Hoop geplaatst. Jeugdzorgwerkers en huismoeders dragen zorg voor de dagelijkse verzorging van de kinderen, maar ook voor therapieën m.b.t. traumaverwerking. Een vrijwilliger assisteert de Jeugdzorgwerkers, Maatschappelijk Werker, Verpleegster en Management bij Goeie Hoop.
Door middel van Kinder Bijbel Clubs en Bijbelstudiegroepen brengt Goeie Hoop de boodschap van Geloof, Hoop en Liefde. We wijzen hen de Weg naar Jezus.